Dit is een USP en dit is waarom je hem 129624072x moet noemen

Dit is een USP en dit is waarom je hem 129624072x moet noemen

Dit is een USP en dit is waarom je hem 129624072x moet noemen

Als je carrière wilt maken, heb je een USP nodig. Zo simpel is het. Om je te onderscheiden, je bedrijf richting te geven en uiteindelijk winst te maken. Maar wat is een USP en waarom is het nou echt zo belangrijk om dit super vaak te benadrukken op je website?

 

Wat is een USP?

USP staat voor unique selling point, oftewel: waarin onderscheid jij je van de concurrentie? Wat maakt jou uniek? Waarom moeten mensen echt bij jou kopen? Aan één USP heb je niet genoeg, je moet er meerdere hebben. Begin met vier, daarmee kun je goed van start.

 

Hoe formuleer je een USP?

Je USPs formuleren is nog niet zo makkelijk. Misschien zijn jouw producten van goede kwaliteit, maar dat maakt je nog niet uniek. De concurrentie heeft ook goede kwaliteit producten. Jij kunt je dan onderscheiden door keurmerken, vooraanstaande leveranciers, biologische producten of producten met een verhaal. Bijvoorbeeld: het geld van deze producten gaat naar scholing van arme mensen. Dát is uniek. Ga zitten en schrijf alles op wat jouw bedrijf sterk maakt. Denk hierbij aan wat klanten over jou of je bedrijf zeggen. Misschien reageer je wel altijd binnen 24 uur. Dan is dat weer uniek. Hou een korte brainstormsessie en formuleer je USPs zo concreet en transparant mogelijk.

 

Maar waarom zijn USPs zo belangrijk?

Mensen zijn druk en lui

Mensen moeten heel veel informatie verwerken in weinig tijd. Drukke baan, kinderen, yoga, shopverslaving… het is allemaal niet makkelijk. Zet je USPs vaak op je website zodat ze snel kunnen zien wat ze aan je hebben. Ze hoeven niet je website af te speuren om erachter te komen waarom jij beter bent dan de concurrent. Je hebt het al helemaal voor ze voorgekauwd. Houden ze van.

 

Het komt geloofwaardig over

Je hebt lang nagedacht over jouw USPs. Je hebt er tijd in gestoken om te brainstormen en ze zo concreet mogelijk te formuleren. Ten minste, als je hebt gedaan wat ik je heb aangeraden. Maar mensen merken dat. Ze kunnen voelen dat jij hier aandacht aan hebt besteed. Ze waarderen dat jij tijd en moeite aan ze hebt besteed. Je bent een professioneel die geeft om zijn of haar klanten en website. Hierdoor kom jij geloofwaardig over.

 

Je bent je concurrentie een stapje voor

Niet iedereen leest dit blogartikel. Niet iedereen snapt wat USPs zijn en waarom ze zo essentieel zijn. Jij wel. Jij hebt dit artikel gelezen, dus je weet precies wat een USP is, hoe je die formuleert en waarom een USP zo belangrijk is (om te noemen). Hierdoor ben jij je concurrentie een stapje voor. Maak gebruik van deze kennis om zo een concurrentievoordeel te creëren.

 

Het zorgt gewoon echt voor meer sales

Al met al zorgt het benadrukken van je USPs voor meer sales. Waarom? Een combinatie van bovenstaande redenen, vooral. Het zorgt gewoon voor een duidelijke website en positioneert jou als een expert. Echt, sinds ik mijn USPs veel beter heb benadrukt, merk ik meetbare resultaten. Een lagere bouncerate, mensen blijven langer op mijn website plakken en ik krijg meer persoonlijke berichtjes. Okee, 129624072x is enigszins overdreven, maar ik hoop echt dat je het belang van USPs nu inziet en dat je ermee aan de slag gaat.

About the Author

Leave a Reply